Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymän JHL 145 ry

HAUSKAA VAPPUA (29.4.2022)
JHL HALLITUS JA PUHEENJOHTAJA
Kunta-alalle toistaiseksi jatkuva ylityö- ja vuoronvaihtokielto 18.4. alkaen Julkaistu 12.4.2022 klo 12:00 Oranssilla pohjalla teksti "ylityö- ja vuoronvaihtokielto" sekä slogan "1001 ammattia" - JHL Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, Ammattiliitto Jyty ja JUKO julistavat kunta-alalle toistaiseksi jatkuvan ylityö- ja vuoronvaihtokiellon 18.4. alkaen. Koko kunta-alaa koskeva ylityö- ja vuoronvaihtokielto alkaa maanantaina 18.4.2022 kello 00.01 ja on voimassa toistaiseksi. Kiellolla ja lakoilla järjestöt haluavat vauhdittaa sopimusratkaisun saamista kunta-alalle. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto koskee seuraavia sopimusaloja: kunnallinen yleinen virka- ja työehtosopimus KVTES kunnallinen opetushenkilöstön virka- ja työehtosopimus OVTES kunnallinen teknisen henkilöstön virka- ja työehtosopimus TS kunnallinen tuntipalkkaisen henkilöstön työehtosopimus TTES sosiaali- ja terveydenhuollon työ- ja virkaehtosopimus SOTE-sopimus. Kunta-alan sopimusten viranhaltijat eivät kuulu kiellon piiriin. Kiellon ulkopuolelle rajataan myös työtehtävät, joiden tekemättä jättäminen aiheuttaisi vaaraa ihmisten hengelle tai terveydelle. Ylityö- ja vuoronvaihtokiellon piirissä eivät ole myöskään sellaiset yleistä turvallisuutta tai omaisuuden turvaamista koskevat työt, joita ei ole mahdollista siirtää myöhemmäksi. JHL, Jyty ja JUKO ovat järjestäneet kunta-alalle aiemmin kolme viikon mittaista ylityö- ja vuoronvaihtokieltoa 7.–13.3, 21.3.–27.3. ja 4.4.–10.4. – Kunta-alan työehtoneuvottelut ovat vaikeassa tilanteessa ja ratkaisua etsitään jo sovittelulautakunnankin avulla. JHL haluaa koko kunta-alalle palkkaohjelman ja euromääräisiä palkankorotuksia, toteaa Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine. – Ylityö- ja vuoronvaihtokielto jatkuu toistaiseksi, jotta ratkaisu vihdoinkin löytyisi. Olemme valmiita sopimaan, mutta ei millä ehdoilla tahansa. Reilut palkankorotukset ja palkkaohjelma kuuluvat koko kunta-alalle, Ammattiliitto Jytyn puheenjohtaja Jonna Voima sanoo.
Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry:n ilmoitus ylityö- ja vuoronvaihtokiellon aloittamisesta Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry ilmoittaa, JHL:n aloittavan kunta-alalla ylityö- ja vuoronvaihtokiellon maanantaina 4.4.2022 kello 00.01 alkaen. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto on voimassa seitsemän vuorokautta ja se päättyy sunnuntaina 10.4.2022 klo 23.59. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto tulevat voimaan seuraavilla sopimusaloilla: Kunnallinen yleinen virka- ja työehtosopimus KVTES Kunnallinen opetushenkilöstön virka- ja työehtosopimus OVTES Kunnallinen teknisen henkilöstön virka- ja työehtosopimus TS Kunnallinen tuntipalkkaisen henkilöstön työehtosopimus TTES Sosiaali- ja terveydenhuollon työ- ja virkaehtosopimus SOTE Ylityö- ja vuoronvaihtokiellon ulkopuolelle on rajattu kunta-alan sopimusten viranhaltijat, omassa kodissa työskentelevät perhepäivähoitajat, omassa kodissa työskentelevät kolmiperhepäivähoitajat ja työllistetyt. Kiellon ulkopuolelle on rajattu työtehtävät, joiden tekemättä jättäminen aiheuttaisi vaaraa ihmisten hengelle tai terveydelle. Ylityö- ja vuoronvaihtokiellon piirissä eivät ole myöskään sellaiset yleistä turvallisuutta tai omaisuuden turvaamista koskevat työt, joita ei ole mahdollista siirtää myöhemmäksi. Ylityö- ja vuoronvaihtokiellolla halutaan vauhdittaa kunta-alan neuvottelujen etenemistä.
KOPIOI LINKKI OSOITERIVILLE https://www.emaileri.fi/g/l/324645/29378913/2256752/2707/1010/5
Moi JHL:n jäsen, joka työskentelet Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä. Käynnistämme uudelleen vaalit JHL:n pääluottamusmiehen valinnasta kaudelle 2022-2023. Ehdokkaina ovat: nro. 1 Satu Lehtola nro. 2 Tiina Miso Äänestämään pääset tästä linkistä: https://sahkoinenvaali.fi/JHL/vote/ Äänestysaika alkaa 23.3.22 klo 00:00 ja päättyy 27.3.22 Klo 23:59 Äänestystulos vahvistetaan yhdistyksen syyskokouksessa 28.3.22 Jos on ongelmia äänestyksessä, ole rohkeasti yhteydessä minuun. matti.sallila@jhl.fi / 050-513 7851 Liitteenä ehdokkaiden esittelyt. Vaaliterveisin Matti Sallila Matti Aluetoiminnan asiantuntija Aluetoiminnan toimialue, Etelä-Suomen aluetoimisto 050 513 7851 / 010 7703 563
Ilmoittaudu viimeistään 30.3.2022 matti.sallila@jhl.fi
RSS ATOM